onsdag 17. desember 2008

Storkonsert og julefest!

Konserten paa soendag var en heidundrende suksess. Jorge e Mateus spiller en musikksjanger som heter "sertanejo" og tekstene er alltid romantiske. Brasiliansk countrymusikk kaller jeg det, og innbyggere i her i MoC er spesielt entusiastiske. Jorge og Mateus er et en av landets stoerste duoer sammen med artister som "Victor e Leo" og "Hugo Panel e Gabriel." Over 10,000 dukket opp og heldigvis regnet det ikke. Broren min Bruno var hjernen bak konserten sammen med tre av hans partnere og diverse sponsorer og var mye paa farten i loepet av kvelden. Det var jo litt stas med en storebror "in charge." Bruno har arrangert en konsert tidligere. Det var i september da reggae-gruppa Manitu var i byen og over 2000 billetter ble solgt. Under den konserten jobbet han mye mer og ifoelge han selv drakk han 17 red bull paa 6 timer. Paa denne konsserten derimot var forholdene fullstendig annerledes. Et folkehav (evt oelhav?) paa 10000 og jammen holdt vi godt fast i hverandre. Mistet vi hverandre fant vi hverandre aldri igjen. Vi ankom ca halv 11. Det var da bare oppvarmingsband som spilt og fortsatt god plass aa staa paa. Jeg traff en del kjentfolk og det var kos. Ellers gikk jeg med Bruno, kjaeresten Rafaela, broren min Daniel og diverse ukjente folk.

Siden Bruno jobbet en del backstage tok han seg den frihet aa ta med seg Rafaela, Daniel og meg med seg. Vi fikk moete bandet! Eller duoen som det heter. Dra meg baklengs inn i fuglekassa! Bilde og kyss fikk vi og det var knapt med tid for det var flere som skulle inn og jammen skulle ikke de to paa scenen ogsaa. De kom seg paa scenen. Klokka halv 1! Jeg kunne ikke mye tekst men jeg kjente igjen en del sanger. Det ble vel bare to av dem jeg sang med paa. Naar klokka naermet seg halv 3 takket scenen for seg. Det var helt greit for vi var fullstendig utmattet hele gjengen. Det var kjoelig og et par draaper i lufta saa folkemengden kom seg fort avgaarde. Vi gikk ut bakveien, fant bilen og kjoerte hjem. Glade og fornoeyde og saare i halsen!

Bror Daniel klar for show
Meg og Rafaela
Det livnar i lundar
Oppvarmingsband i bakgrunnenFolkDet naermer seg
Meg og lillebror DanielBen fra Tyskland og Wallace
Joda, vi moette bandet!Her blir det livScenen i bakgrunnen

Her ligger noen av mine sertanejo favoritter:
Victor e Leo - Amigo Apaixonado
Jorge e Mateus - Pode Chorar
Victor e Leo - Tem Que Ser Você
Hugo Pena e Gabriel - Eu amo você
Chitãozinho e Xororó - Sinônimos

Men det er ikke alt! Tirsdagskveld var det nemlig fest paa en klubb i sentrum. Det var en slags julefest for alle trenere og utoevere paa treningsenteret. Vi var vel ikke mer enn 30 stykker paa det meste, men det var god musikk, mye godt i koppen og kalorifri fingermat. Vi ble ikke saa lenge og folk begynte aa gaa allerede halv 12 . Jeg var utslitt etter konserten og visste at jeg skulle ut igjen i kveld (onsdag) saa jeg sov godt da jeg endelig kom hjem. Men det er jo selvfoelgelig ikke den verste festen aa gaa paa, den hvor du allerede vet hva slags bygning alle gutta har! Det var liv ja! Og mer skal det bli....

Trener Walduck og meg
Trener Walduck og Alberto

Trener Claysson og Walduck

Jeg konkluderer med god fest stemning! I kveld skal jeg paa byen igjen. Bruno faar nemlig besoek av en brasilianer som var med han til Norge i fjor. I Lillestroem bodde han. Saa vi maa jo vise han byen. Det er bra med nordmenn!

Over og ut!

Ingen kommentarer: