søndag 21. desember 2008

Fjerde soendag i advent

Vi har ventet og ventet og er ikke Jomfru Maria over termin naa saa vet ikke jeg!
Paa onsdag smeller det! Her i Brasil smeller det paa torsdag. Lillejulaften paa tirsdag er ikke annet enn en vanlig tirsdag rett og slett. Jeg skal til og med paa trening.

Folket stresser, kaker skal bakes, gaver skal kjoepes, finstasen pyntes paa og juletreet maa vaere perfekt. Her i Brasil tar vi det helt med ro. Dette er den mest avslappende jula jeg noengang har opplevd. Her i huset mitt bor jeg sammen med min bror, mamma, pappa og bestemor. For en uke siden kom Onkel Marko og Tante Barbara. I dag kommer mine to kusiner Julia (16) og Rebecca (14) sammen med sin mor og tante. Det lades opp til fest med andre ord. Jeg er spent paa hvordan feiringen blir. Brasilianere har en tendens til aa ta ting litt non-schelant (eller hvordan i hekkfjell det skrives), og ogsaa jula blir nok litt saann. De er ikke saa pyntet som vi nordmenn er. Helt helt greit!

Neste uke er det ogsaa nyttaarsaften og jeg blir vel den eneste nordmannen som faar oppleve raketter om jeg har forstaatt riktig! Som DDE sier (jeg har faatt hekta paa norsk musikk) : "Vi ska fest Heilt te sola staar opp! Det e fyr i farta saa vi kann itj braastopp!"
Det ble jul i aar òg!

FELIZ NATAL DO BRASIL!




Ingen kommentarer: