søndag 7. desember 2008

En koselig andre soendag i advent =)

Vi var saa heldige aa faa skinnende sol i dag. Det var lenge siden sist. Onkel Mourilo, bror Daniel, bestemor og jeg ble invitert paa lunsj til Tante Alessandra og moren. Soesteren hennes var ogsaa der med sin 3 mnd gamle soenn og det var jo litt stas naar jeg fikk han til aa le av noe jeg sa paa norsk. Maten var god. Drikken var god. Stemningen bra og vaeret flott og alle var enige om at det hadde vaert en fin dag :) Noe av det beste jeg faar i meg her i Brasil er det som heter Piqui. Det boer klassifiseres som en frukt. Av piqui spiser man bare den oransje kjaernen. Det andre er visst ikke noe aa samle paa. Man kan likevel ikke spise hele kjaernen. Da blir man sendt paa sykehus (I know right?!) Man skal isteden skrape i seg det bloete laget paa yttersiden. Tar du for hardt i setter du tennene nedi og det er visst noe forferdelige greier. Det er nemlig hinsides sterkt og bestaar av smaa svarte froe som blir sittende fast i tenner, tunge og hals og kan bare fjaernes paa sykehuset. Men man blir hva man spiser...
Eeehmmm...sterk?

Det var koselig med litt familieliv. Det er ellers ganske lite av det. Folk er paa farta hele tiden. Og baby var stas. Jeg maa faa meg noen saanne engang.
Det er ikke noe som heter advent her saa det var paa ingen maate noen "adventsmiddag" men det at den kom paa andresoendag i advent var prikken over i-en.

Det blir spennende aa se hva som skjer neste soendag. Og dere; det er bare to uker til julaften!

Han skal bli til glede og fryd for deg,
og mange skal glede seg over at han er født,
for han skal være stor i Herrens øyne.
-Lukas 1:14-

2 kommentarer:

Anne Severine sa...

Må sei eg er litt skeptisk til den der fruktgreia du snakkar om over, men om du seier den er god, så er den nok det.
Hjelpes! Berre to veker igjen til jul, og eg er ikkje halvferdig med gåver ein gong:S H J E L P!!!

Kristine Hope sa...

den er god. i smaa mengder!! OBS OBS!!

men slapp av kvinne! pust med magen. det blir jul i aar og.
Stress ned og ta livet med ro :)
eg e glad i deg <3