søndag 7. desember 2008

Ogso i Bibelen da gitt...

Hehe! Bibelen er goey og det staar utrolig mye rart der. Til tider maa man liksom be bibelen om aa holde seg paa matta. Den treffer oss rett paa kornet. Dette beviser at Gud kjente til oss foer vi kom til jorda. Og vi kjenner oss igjen. Av og til er bibelen noe slit og kjedelig og lese og da blir det lite goey. Oppramsing av hele Abrahams aett for eksempel.
Det gjelder aa vite hvor man skal lese.

Her er noen bibelvers som er ganske artige. Du har helt sikkert sett noen av dem fra foer:

1. "Tenk paa din skaper i ungdommens aar, foer de onde dagene kommer." -Forkynneren 12:1-

2. "Saa hoer naa paa meg mine barn, lytt til ordene fra min munn." -Ordspraakene 7:24-

3. "Hvor lenge vil du ligge du late, naar vil du vaakna og staa opp?" "Jeg vil sove litt til, en oerliten blund, legge hendene sammen og hvile en stund." -Ordspraakene 6:9-10-

4. "Se paa flodhesten. Jeg har skapt baade den og deg." -Job 40:10-

5. "Men jeg svarte: Å, Herre Gud, jeg duger ikke til å tale; jeg er så ung!» Da sa Herren til meg:
«Si ikke at du er ung! Alle jeg sender deg til, skal du gå til, og alt jeg befaler deg, skal du tale."
-Jeremia 1:6-7-

6.
"Jeg vil stå opp og gå rundt i byen og lete på gater og torg etter ham som mitt hjerte har kjær." -Hoeysangen 3:2-

7.
"Vi har en liten søster som ennå ikke har fått bryster. Hva skal vi gjøre med vår søster når frierne kommer?" -Hoeysangen 8:8-

8.
"Kvinne, hva vil du meg?" -Johannes 2:4-

9. "Jeg gjorde det bare for spoek." -Ordspraakene 26:19-

10. "Det er et plagsomt strev Gud har gitt menneskene." -Forkynneren 1:13-

Det kommer helt sikkert flere etthvert! Hjelp gjerne aa fylle paa ;D

Ingen kommentarer: