torsdag 2. april 2009

Bortreist viking

Vi utvekslingstudenter har en tendens til aa bli utrolig glad i vaart hjemland naar vi naa er borte. Ikke paa en savne maate men paa en stolt maate. Jeg er saa stolt over at vi har 4 aarstider. Vi kan ha baade -10 grader og 30 iloepet av et aar. Jeg er saa stolt over at vi er en oljenasjon. Jeg er saa stolt over fjell og fjord som folk fra hele verden kommer for aa se. Vi er et moderne land med fullt av teknologi. Vannkokere har de ikke i Brasil f.eks. Og sammen med Canada saa er Norge det landet i verden med best fordeling av pengene sine. Altsaa faerrest kontraster blandt 'klassene.' Brasil er ikke bare vaerst i Soer-Amerika men ogsaa en av de ti landene i verden som har stoerst kontraster mellom fattig og rik. Jeg er saa stolt av at Norge slo Brasil i 98 og at haandballjentene vaare er blandt de beste i verden. Jeg er saa stolt over at vi vet hva hovedstaden i Portugal er og at Sveits ikke snakker sveitsisk. Jeg er stolt over at Norge sendte mest penger til regnskogfondet i 2007.

Som viking i jungelen burde man foele seg ganske bortreist, men jeg er stolt over at jeg har klart aa tilpasse meg saa mye som jeg har gjort. Jeg har blitt glad i aa hoere paa gamle norske viser og alt mulig annet norskt som tidligere ikke kunne falt emg inn. 'Ja vi elsker' er naa en slager i mine oerer. Som vestlending har jeg saerlig en sang som bringer fram nordmannen i meg.


Vi skal vaere saa fornoeyde med Norge. Vi er et av de mest oppegaaende landene i verden.
Problemer vi eventuelt maatte stoete paa er overfladiske. Husk det. Nyt musikken!

2 kommentarer:

Isabell sa...

"Skål for meg og deg og du, min aller beste venn!"
Du e konge, Kristine! =) No e vi ferdig med brevet ditt i klassen, da va kanonkjekt å lesa/høyra på! Artig at du nevnte meg, takk for den ;P Glede meg te du kjem tilbake :D

TM sa...

Hei Hopis!
Veldig sant da du skriv :)
...nåken av oss e so stolte av Noreg sjølv om me bur i da heile tie..men da e positivt :)

Slenge meg på Bello, og seie TUSEN TAKK for brevet! Me kosa oss grådig når me las da, og eg fekk skjerpa meg på både høgtlesing og skrifttyding (ingen kritikk altso... ;))
Kos deg masse vidare!

Gler meg te å sjå deg att!