lørdag 28. mars 2009

Earth Hour Brasil 2009

Det er 20 minutter til Brasil slokner. Dvs. det kommer litt an paa med tanke paa 3 tidsoner, men...
Noe som er litt tragisk er at det ikke er noen som vet om det her. Jeg har forklart for familien her at "Dere, i dag skrur vi av lysene klokka halv 9!!" uten at noen forstod hva det skulle vaere godt for.
"Skal vi skru av lysene i en time?"
"Ja. De gjoer det over hele verden!"
"I Brasil ogsaa?"
"I Brasil ogsa."
"Er det for aa spare energi rundt omkring i verden dette da eller?"
"Nei det er for aa hindre global oppvarming og jordas undergang."
"Men sparer ikke det stroem da?"
"Jo, det gjoer jo det ogsaa..."
"Men jeg har jo besoek nede. Det er loerdag. Hvordan skal vi spille poker da?"

Det jeg ikke fortalte var at Montes Claros riktig nok ikke er med paa "karet" over Earth Hour men det spiller ingen kasserolle!! Jeg skal loepe som en jojo rundt i huset og soerge for at lysene er av til enhver tid. Paa youtube ligger det mange flotte klipp ang. Earth Hour som jeg vil anbefale dere alle aa ta en titt paa!! Her er noen:




En laat som ikke har noen ting med Earth Hour aa gjoere men som heter Light of the dark og er veldig kul!!

Ha en flott helg og nyt de siste dagene av mars mens vaaren presenterer seg!

Ingen kommentarer: